onsdag 13 juli 2011

Silversked

Hånad på Gtalk får jag reda på att Germanzone blivit röd. Loggar in på Turf och ser att hela staden är röd!

Tronarvingen Silversked hade härjat runt rejält i Peking!

Jag skulle bara åka direkt till Max och hämta lite mat. Istället fick jag åka förbi Norrstation bara för att visa att man inte kan härja helt ostört. Jag fick mersmak och åkte förbi Fontana och Germanzone i bara farten. Detta är något som Silversked uppmärksammar och förstår att jag är på väg mot Olaizone.

Några utväxlande meningar i chatten förtydligade att han blivit påverkad av någon Linköpingsbo och inte alls det jag hoppats på - att han uppmärksammat mina turfskyltar i stan. Jag såg också att han skrek ut sin gläde över att ha tagit över Norrköpingskronan. Kronan kommer säkert denna unga hungriga Turfare äga stor del av omgångar. Men inte nu!

Jag närmar mig Olaizone där Silversked står redo och väntar på mig. Stänger av gpsen och närmar mig i hemlighet.



Silverskeden trodde precis som jag när man var nykläckt Turfare att man på något sätt kunde blockera sin zon. Jag gick förbi honom med ett leende och berättade att det kan man inte göra. Båda var eniga om att det borde finnas en sådan funktion.

Jag beklagar mig lite över att jag nu måste fråga sambon om lov för att Turfa hela kvällen. Ordning måste återställas.

Vi säger hej och jag åker mot Max, efter att jag åkt till Northwalk för att hämta tillbaka min krona. Passade även på att ta tillbaka Greensquare bara för säkerhetsskull, ifall jag inte kommer ut på min turfrunda ikväll...

Idag blev iaf Norrköping en roligt mer aktiv Turfstad! Tyvärr räcker inte zonerna till när det i Peking finns två så pass bra zontagare så jag antar att jag även kan tala för Silversked när jag säger att det är dags för fler zoner i Turfaktiva Norrköping!

3 kommentarer:

  1. Zontagningar:
    Norrköping 203 - 525 Kalmar

    Zoner:
    Norrköping 27 - 24 Kalmar

    Zontagningar per zon:
    Norrköping 7,52 - 21,88 Kalmar

    Antar att jag även kan tala för resten av turf-Sverige när jag säger att det är krävs fler turfare i zontäta Norrköping!

    SvaraRadera
  2. Eskilstuna:

    zontagningar: 276
    zoner: 13
    zpz: 21,23

    Fler turfare i norrköping helt klart eller fler zoner i Kalmar och Eskilstuna. Undrar vad som är lättast att frambringa?

    SvaraRadera
  3. Någon turfare i Norrköping kanske borde lägga mer tid på att Sprida Turf istället för att gnälla om för få zoner. #JustSaying!

    SvaraRadera