fredag 10 juni 2011

Turfsovare

Imorse vaknade jag med ett ryck. Klockan på sängbordet visar 6.16. Under klockan ligger en HTC Magic som tappat all sin magi och totalhängt sig. Bussen går 6.20.


Det är någonstans där som jag tar det avgörande beslutet. Istället, som var min första tanke, för att beklaga mig på twitter så satsar jag på att hinna med bussen!
Jag gick och la mig 6 timmar tidigare och visste att jag kunde vara så pass trött att lite tvkocks förberedelse i form av packning inte skulle skada igårkväll.


Om det inte vore för den ensamma tanten som stod vid min hållplats när jag kom löpandes så hade jag fått se bussen åka förbi mitt framför näsan på mig. Istället sitter jag nu på bussen. På väg in till ett Norrköping med rekordmånga, 3, röda zoner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar