lördag 4 juni 2011

Det går inte att planera Turf

Som vanligt när jag ska åka buss på helgerna så tittar jag på tidtabellen för vardagar. Det går alltid lika bra. Det fanns ingen tidigare buss att åka i morse, trots att jag vaknade efter att alarmet ringt i 20 minuter och lyckats få i sönerna frukost.

Gick och väntade en timme på 9 bussen.

Sån Turfare är jag.

Väl på väg in så röjde dagstjerna runt i stan. Perfekt! Trots att jag hade ont om tid så hann jag visa äldsta sonen hur man tar Germanzone innan barnvakten kom och tog barnen. Övervakaren lämnade även ifrån sig sin cykel och med hjälp av den var det dags för Olaizone (populäraste zonen i Peking) innan jag åkte ner till Fontana. Lite stressad då jag skulle öppna dörren till butiken klockan 10 fick jag ändå gott vänta ut dagstjerna´s blocktid. Sen var det bara att åka ner till NorrStation och ta den också. Den lånade cykeln kändes snabbare än Turfvargen. Bättre däck och växlar. Kände mig lite otrogen Turfvargen då den står helt ensam på arbetsplatsen. Vet inte om känslan förstärktes då ägaren av den lånade cykeln är 11cm längre än mig och det påverkar helt klart justeringen av sadeln.

 

4 zoner en lördagmorgon är ändå en bra start på helgen som jag trodde skulle bli turf-fri.

MatteusZone och Broadway är 2 zoner jag borde hinna ta innan det är dags att lämna tillbaka den lånade cykeln och hämta sönerna. Tanken är att Lukas 4år ska lära sig att turfa i eftermiddag. Det beror dock helt på hur grönt Norrköping är eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar