tisdag 25 mars 2014

IPshortcut & Teknikparken

Strax har innan lunchen fick jag mail om att ett zonförslag gått i uppfyllelse!
Den nya zonen heter inte som jag föreslagit och placeringen skiljde sig också.
Tacksam för aviseringen så var jag 5 zoner senare där som förste zontagare.


Väl på plats upptäcker jag att zonen är av den karaktär att bilturfare inte ens behöver gå ur bilen för en zontagning. Jag har i efterhand fått reda på att det var många zonförslag runt den platsen men när det ändå var jag som aviserades med att mitt förslag gått igenom så kände jag mig skyldig att agera! Det finns redan för många zoner i Gävle som uppmuntrar till bilturf och efter några privata meddelanden till Kanin Mage så ingick inte denna zon till den kategorin längre!

Är man uppmärksam kan man se zonens ursprung och slutgiltiga placering.

Min adept Tyra har nu också lärt sig hur man får igenom zonförslag! Vart man ska placera zoner är tydligen inte lika självklart då den nya zonen hamnade någonstans i Valbo trakten.

Att nya zoner dök upp på Turfkartan i Gävle tog inte slut där! Mårdzon är även den en av de nya för dagen. Pillu var först dit! Mårdzon tillhör den tidigare nämnda kategori. Då det inte är jag som är zonförslagare till Mårdzon tror jag inte att jag tänker engagera mig i att få den flyttad.

Runt klockan 17 så kom nästa mail. Det var ett tag sedan jag gjorde det zonförslaget men jag vill minnas att Teknikparken -förslaget gick igenom precis så som jag föreslog med både placering och namn.

Trots att KingenAfturf inte fick samma mailavisering om zonen så som jag, så var det han som erövrade den zonen för första gången!

Ska man nu hålla tummarna för att det dyker upp en ny zon även ikväll?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar