lördag 21 december 2013

En ny turfdag i Gävle

Idag gjorde Lukasgefle debut på riktigt då han utan guidning tog sin första zon - Brunnzone. Dessförinnan gjorde vi ett besök vid GoatsHill för att se kvarlevorna från bocken. Tyvärr fick sonen inte behålla zonerna så länge då storturfarna Snusmumriken och Thunell gjorde en blixtvisit i den brända bockens stad.
För mig var turfdagen lika lyckad som att skriva detta inlägg från min Motorola Xoom (som inte gick att posta, så jag skrev om det i min Sony Xperia S och fick vid ett senare tillfälle redigera det hela igen), med 4 zontagningar jämför med sonens 7. Gåturf med barnvagn börjar bli allt vanligare igen nu när det är någon form av julledighet mellan Carenose och Highzone.
Minskat turfande ökar möjligheten till flitigare bloggande?
Då kanske man i efterhand kan skriva om veckans tidigare besök av Fredrick eller när jag besökte Carenose för den 600e gången?
Det har jag dock inte tid med nu eftersom jag måste ut och ta Carenose igen. Riktar in mig på att ta just en zon hela tiden, sådan turfare är jag just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar