torsdag 23 maj 2013

Yeahvle

Istället för att själv vara ute och motionera så var jag som vanligt ute och motionerade mina söner istället.

Det var då, i anslutning till Carenose, som jag fick syn på en turfare! Jag vågade inte närma mig utan satt bara stilla på ett betryggande avstånd och såg hur turfaren tog över zonen som jag hade haft i mina ägor under 32 minuter
(i Gävle får man sällan behålla en zon längre än så).
För att man efter den här händelsen skulle tro mig så tog jag ett fotografi på vad som enligt turfappen var Yeahvle.

image

Yeahvle från ett säkert avstånd

I skrivande stund så väcks en idé att jaga turfare och på min blogg publicera foton på dessa, istället för att jaga turfzoner.
Eller så kan jag göra både och...
Jag har iaf skapat en etikett som heter Turfare och där jag ska samla.

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar